Året 2008

Jag lånar Teddys idé och resumerar året 2008!

Januari:
Gravidmagen börjar synas nu och det är så mysigt. Alla som tittar på en och ler. Jag saknar min mage!
Föräldragruppen börjar och vi träffar några riktigt goa vänner.

image3

Vi gör ultraljud på lilla Elina
Kelso fyller 3år.

Februari:

image45

Vi åker på lillsemester till Tyskland och hälsar på Anders mormor och morfar.
Vi beställer våran fiiina barnvagn, det börjar kännas på riktigt nu!

Mars:

image57

Jag har sjukt mycket att göra i skolan och är sjukt trött. Så fort jag öppnar en bok somnar jag nästan,
men jag klarar alla tentor duktig som jag är!

April:

Harry och Pulver fyller 2 år
Vi flyttar till Tåbrovägen, såå skönt med stor lägenhet igen, bebissaker tar stor plats

image77

Magen växer och nu börjar det bli tungt och bökigt att böja sig ner på golvet!
Elina vänder sig äntligen åt rätt håll, med huvudet neråt. Har sätesbjudning i fam så vi var lite oroliga.

Maj:

Nu är jag verkligen höggravid. Jag njuter i den härliga majvärmen och räknar ner dagarna till bebisen ska komma.
9 maj slutar jag skolan och pysslar bara hemma inför den stora ankomsten

image78

image89

Vi gjorde en gipsmage som blev jättefin!



En vecka innan Elina tittade ut tog vi studiofoton på gravidmagen



Vi blir föräldrar till Elina 10 dagar innan beräknat den 30 maj. Känslan är stooooor! Det blev ett majbarn, det hade vi aldrig trott!

Juni:



Elina en vecka gammal. Det fina vädret fortsätter
4 dagar gammal var hon på min brors student och Anders kusins student.



Kolla in denna lilla fågelungen med spaghettiben



3 veckor gammal firas midsommar hos Jack, 4 dagar yngre, och hans föräldrar .

Jag får svamp på tuttarna och Elina i munnen, det tar ett bra tag innan det ger sig helt!

Juli:



Elina börjar le lite nu på riktigt. Först var hon nattflinaren, sedan blev det mer på dagen=)


vi är hemma mycket och njuter och plågas av värmen

Augusti:

Vi gör små utflykter och njuter av att Anders har semester



Vi börjar använda tygblöjor, är jättenöjda!
Vi åkte med Anders föräldrar till grebbestad en helg. Himla mysigt!
Babysimmade ett par ggr också.
Pappa Anders fyller 23år.
Trappar ner på amningen och börjar med ersättning
Får sin första smakportion med potatis och morot mm

September:

Förlovningsdag, 4 år.





Vi hade namnkalas för Elina
Jag börjar plugga på deltid igen
Anders är borta 5 dagar på formel1 i Monza, ganska jobbigt att vara ensam



Pillar och leker med sina leksaker



Jag har alkoholdebut=)

Oktober:

Anders påbörjade sin utbildning för jobbet på bilprovningen, var borta i 5 veckor nästan.



Nu är hon en hejare på att äta gröt och annat gott, men kladdigt blir det!
Jag skaffade kort på sportlife och började träna.
Jag fyllde 22 år

November:

Världens gladaste tjej bor hos just oss=)


Vi åkte till Skövde och hälsade på lilla Elise för första gången



Anders gör testerna för att bli blodgivare! Han är såå duktig!
Elina flyttar till sitt egna rum. Det funkar skitbra, men det kändes jättekonstigt de första nätterna. Då gick vi in och kollade henne flera ggr fast hon inte vaknade=)


Elina lekar med färg på sin 6 månaders dag!

December:



Bulleträff vid gunnebo slott


Elina hade öroninflammation och var jätteledsen en hel kväll. Det hade spruckit så hon fick antibiotika.


Vi har lussefest hemma hos oss. Jättekul att så många kunde komma!

Elina får sina första två tänder

Min farmor fyller 95 år och vi kommer på kalas!


Tomten kom även till Elina

Nyårsaftonskvällen ska firas hos Carro och Mangan med Jack. Vi ska äta  kräftsoppa, lammstek och potatisgratäng och blåbärspaj till efterrätt, muums

Ni som läst detta rekordlånga inlägg....GOTT NYTT ÅR


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år på er alla tre!

2008-12-31 @ 15:13:49
Postat av: Mindy

Gott nytt år snäckan.:)

2008-12-31 @ 17:18:55
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Gott nytt år snäckan.:)

2008-12-31 @ 17:18:58
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: whilda

Vilken mysig års-grej du har gjort :) hihi





God fortsättning på de nya året gumman. Hälsa familjen! Pussa

2009-01-01 @ 13:16:29
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: Emma

Men vilken härlig summering. Vilket år det varit va? =) God fortsättning på 2009!

2009-01-04 @ 15:48:16
URL: http://www.bullweiser.com/blogg
Postat av: teddy

Tack för denna fina årsresume :)

Vilka fina bilder och vad skoj det måste var att titta tillbaka från det att lilla låg i magen tills dess att hon var ute. Lovely :)

Skoj att Harry varit så duktig på mässan och elina gör ju en great reklam bland dessa sötnosar.

Jag har tyvärr inte tid att andas för tillfället så det blir ingen mässa för mig i år :(

Många chihuahuor?

kramis på dig och ha det gott

2009-01-05 @ 21:15:03
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Vilken ursöt unge ni har!:) Man bara ler när man ser henne:)

2009-01-09 @ 17:56:18
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0