Barnmorskedrömmen


Jag tror jag dör av vilja... Jag vill bli barnmorska nu! Läser ett par barnmorskestudenters bloggar nu och guuud vad häftigt och kul det verkar. Känns verkligen SUUUPER bra att jag vet vad jag ska bli när jag blir stor! Nu måste man ju jobba som sjuksköterska i minst ett år innan man får börja på barnmorskeutbildningen. Men det är nog nyttigt att få jobba lite emellan också tror jag. Annars blir man nog skoltrött!

Igår var vi på bloddroppen i nordstan på Anders lediga dag. Han skulle göra det första blodprovet innan man kan lämna blod. Han är/har varit rädd för nålar, men nu tog han mod till sig och gjorde det=) Jag är så stolt över honom!! Han hade 157 i HB = svinbra, han kan dela med sig.

Jag tror jag skrotar Harrys blogg, han kan väl få vara med på ett hörn här istället...eller vad tycker ni?

Elina är världens duktigaste
som numer äter min goda mat och sover i eget rum=)

Tjing pling

Kommentarer
Postat av: emma

ja jag tycker du ska ha en blogg med allt istället.. det blir för jobbigt med för många bloggar.

2008-11-18 @ 16:27:25
Postat av: blinka

Duktig Anders så! Kanske fick en glass sedan?? ;)



Tycker oxå du kan ha denna blogg o lämna in inägg om harry o katterna här.

Händer inte mkt i den andra.... hehe Kram

2008-11-18 @ 16:55:22
Postat av: Anonym

Hej du :) Kika gärna in i min blogg och lämna en liten kommentar :)

Ha en bra kväll!

2008-11-18 @ 17:08:51
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: teddy

Nää men hejsan tjejen och vad skoj att du hittade till min blogg.

vad skoj att läsa tills ssk. Hur länge har du kvar?

Triva du i Borås?

Barnmorskeutbildningen är verkligen jäääääääätte roligt men ack ack ack så krävande. Eftersom det är en distans utbildning så får man verkligen skärpa till sig och plugga här hemma. Som tur är så går dagarna jätte fort :)

och du har rätt. Det är bra att ha jobbat lite som syrra lite. Så att man får in omvårdnanden, patientkontakten och lära sig sätta lite nålar och dyl.



Läste bla. att din sambo lämnat blod.

På självaste droppen i nordstan.

Jag avslutade min anställning där i somras.

Världens skojigaste jobb om du vill jobba som syrra :)



kramis och hör gärna av dig igen.

2008-11-18 @ 17:21:19
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Ahhhh då förstår jag. Trivs du bra på mammaledigheten? Mycket stoj och skratt med söta dottern?

Droppen kan verkligen bli enformigt men på sahlgrenska får ssk både tappa trombocyter och plasma och så godkänna nya givare osv.

Jag jämnför alltid droppen med en vårdavdelning och då slår det allt!!!



Borås är bra med tanke på att man får ha mycket egentid hemma. Speciellt om man har småbarn. Dock har du rätt. Praktiken är i Borås tyvärr... och det blir lite åkande när man bor i gbg. Jag bor i frölunda. Och ni?



kramis och ha en fin kväll nu

2008-11-18 @ 18:10:42
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Jo men det är som du säger viktigt att kunna väga för och nackdelar. I Borås under studietiden är du ju mycket hemma medans man är i skolan varje dag om du läser i gbg. Sedan så blir det lång reseväg under praktiken tyvärr.... Dock är praktikperioden 35 timmar under en vecka så det går :)



Nu ska jag kika vidare på din blogg för att se mer bilder på söta dottern :)

Ha en fin kväll.

krams

2008-11-18 @ 20:32:51
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Nen

Shit jag längtar redan tills min lilla skrutt blir så duktig. Han sover ju i min säng å ligger å knör. Men det kommer väl det med. Vad roligt att veta vad man vil bli när man blir stor. Jag har ingen aning bara att jag inte vill bli större =) Kram

2008-11-19 @ 12:00:46
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: teddy

Ibland undrar jag om de lottar ut platserna eller så. För det är så många som söker och det är så få platser där ute.

Jag tror att de går efter erfarenhet och om man har läst något extra utöver ssk programet.

Jag sökte två gånger och kom in se :)



Ikväll ska jag läsa elinas förlossningsberättelse :)

Spännande.

Tills dess får du ha en fin dag.

krams

2008-11-19 @ 13:30:03
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0