Studiebesök och hundbråk

Idag har jag varit på studiebesök på barnkliniken i Borås. Vad häftigt det var på neonatalen.
Vi såg en liiiiten bebis som bytte blöja. Vi fick se en blöja som såg ut som ett pyttelitet trosskydd.
Herregud vad små och hjälplösa dem är.


Och så får jag berätta om våran lille Harry. Förra helgen hamnade han i hundslagsmål. Och nej det var inte kamphundens fel...
Jag, Harry, Elina och min bror var i hundrasthagen här hemma. Harry lekte med sin pinne när den vita schäfern med ägare kom till grinden.
Ägaren frågade om dom skulle få leka, och jag sa nej med tanke på att han alltid beter sig som om att han ska döda Harry.
Ägaren tyckte iaf att han kunde hålla sin hund i kopplet och komma in. Dum som jag var tyckte jag att det var ok eftersom Harry var långt borta och helt ointresserad. Helt plötsligt släpper han sin hund som springer fram till Harry.
Harry försöker undvika honom när han kommer fram och bröstar upp sig, men när han börjar klättra på Harry och morra smällde det. Harry svarar och hoppar på honom och är inte nådig om jag säger så.
Vi fick isär dom ganska snabbt, men fan vad rädd jag blev. Den vita hunden fick lite sår på halsen och i armhålan och Harry fick ett jack på bröstet.



Ärligt talat trodde jag faktiskt inte att han skulle svara på ett slagsmål, men den andra hunden fick många chanser förstår jag nu när jag tänker tillbaka. Huvudsaken är att han inte har blivit skadad psykiskt, min lilla Harryplutt.

ni som orkat läsa...kul=)

åh, just d. Grattis till josefine och patrik som fick en pojk i tisdags!

Kommentarer
Postat av: Nen

Sicket pucko. Om dom inte gått ihop innan släpper man väl inte sin hund vind för våg å hoppas på att det kommer gå? Hoppas att det inte sätter men. Kram

2008-11-28 @ 23:14:06
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: blinka

Usch ja... Vilket pucko till ägare av den andra hunden! Lille harry då som stod på sej ett tag, men till slut så måste juh även han säga ifrån.



kram kram

2008-11-29 @ 09:18:58
Postat av: ANNA-LENA

Vilka idioter det finns! Trevlig advent på er önskar Bob m fam

2008-11-29 @ 15:50:38
URL: http://www.bob.zoomin.se
Postat av: Jessica

Verkligen! Vilket PUCKO! Stackars Harry...får ju verkligen hoppas att han lärde sig något, den där pucko-ägaren...

2008-11-29 @ 20:23:30
URL: http://konrad.mine.nu
Postat av: Mia & Saga

Stackars dig Harry! Men man måste ju faktiskt försvara sig, duktig Harry!

Puss på nosen från SagaBaga

2008-12-01 @ 16:33:01
URL: http://vardagstankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0