Dålig update

Fy mig vad dålig jag är på att uppdatera!

Nu har jag inte långt kvar på mitt sommarvik, lite tråkigt faktiskt, men jag hoppas att jag kan jobba extra lite iaf.

Jag har iaf lärt mig hur mycket som helst i sommar och jag vill fortfarande bli barnmorska. Vilket drömyrke!

Fast allt är inte bara lycka som man kan tro... Det har varit både bortadoptioner och flera intrauterin fosterdöd (när bebisen dör i magen innan förlossningen) och annat tråkigt.
Kan inte föreställa mig hur de föräldrarna överlever, men det gör man tydligen.

Nu ska jag iaf gå och jobba och hoppas på en lycklig dag

Regn regn

Vilket underbart väder det har varit idag (not)! Det har ju fullkomligt pissat ner hela dagen nästan. Tur att man jobbar=)

Numera går Elina nästan helatiden. Vi var och lekte på hennes dagisgård igårkväll och hon sprang mellan alla roliga lekstationer. Sedan ville hon inte gå hem utan sprang tillbaka och skakade staketet en stund hehe.

Nu har jag varit med på 31 förlossningar till slutet och massa fler där jag slutat passet innan bebisen fötts. Man börjar få rutin på det hela

Fick 2 kort skickade som min bror Mårten Gås tagit på Elinisen.



Här ser hon så stor ut, som att man ser hur hon kommer se ut när hon blir stor typ.



Och lilla bustrollet!

Grebbestad

Vi har varit i Grebbestad, Tanum strand i ett par dagar nu. Har varit härligt att komma bort en liten sväng fast man inte har nån riktig semester.
Shit asså, jag har aldrig haft riktig betald semester! Och jag kommer inte att få det för än tidigast 2012 typ...UPPMUNTRANDE!!

Elina går mer och mer nu och ställer sig upp till stående från golvet !







Det fanns en hallonbuske med massor av bär på precis vid huset! Elina åt en häst (om dom nu äter hallon)



Vi åkte minitåg tillbaka hem. Elina och pappa gör snygga miner!



Oj vad kul det var att åka!



Elina smider ondskefulla planer



å sedan blev hon snäll igen!


Vill ha

Klicka för att se nästa bild

Vill ha att åka till jobbet på! Vad tycker ni?

P.s Jag får ge upp den rosa moppen, Anders vägrar köra rosa haha


Skit också!

Idag gick jag upp som vanligt för att jobba, gör mig i ordning som vanligt och går ut mot bilen.

Kollar på klockan en snabbis för att se hur jag ligger till och ser att klockan bara är 05:23, JÄVLA SKIT, Jag har gått upp en hel timme för tidigt. Bara att gå tillbaka in igen och slappa en timme, för det är ju ingen idé att gå och lägga sig igen, då blir man bara övertrött när man ska vakna en gång till!

Så nu sitter jag här...

Precis när jag kommer in igen vaknar Elina till, men somnar om igen!



Hela familjen ute vid mormor och morfars stuga i Askim



Tokfia busar med kameran som vanligt! Så fort man tar fram kameran smilar hon upp sig!
Till dagis ska man ha med sig ett foto att sätta på hennes hylla, vad tror ni om detta?



Mormor och nakenElina


Hur ofta?

Hur ofta säger ni att erat barn är såå söt?

Jag och Anders har nog sagt det 32 ggr idag redan. Vi kan inte se oss mätt på henne och hon är så rolig nu! Leker olika lekar och skrattar helatiden

Idag cyklade vi till odlingslotten, plockade svarta och röda vinbär. Även Elina plockade och åt och åt och åt. Och arg blev hon om inte bären komin i hennes mun tillräckligt tätt...På väg hem sjöng Elina bak i cykelsitsen, Vad hon sjöng vet jag inte men roligt lät det!

När vi kom hem gjorde vi saft som blev mums.



Inatt

Inatt kl 1 kom Donna tillbaka helt torr efter tokregnet...Undra vart hon har varit...

Skönt att ha henne tillbaka iaf, vi var ju jätteoroliga!

Snart ska jag iväg och jobba, igår var sjukt lugn arbetsdag, jag svarade bara på en enda ringning under hela kvällen. Hoppas det blir slappt idag också!


Kom tillbaka Donna!

Donna har varit borta sedan igårkväll, kom tillbaka!!!

Tänk om någon tagit henne eller att hon ligger skadad någonstans!

Kom tillbaka nu favvokissen!!!


Jobb och dagis

Först ska vi säga grattis till Amy och David som fick en till son i onsdags. Han vad supersöt, fast vi såg inte så mycket av han för han sov! Han kallas än så länge för Oliwer II (iaf av oss) pga namnbrist hihi.

De senaste dagarna har varit full rulle. Jag har varit på förlossningen och sedan igår kl 14 har jag varit med på 5 förlossningar till slutet och säkert 10stycken till som jag tyvärr inte kunde följa till bebis! Det har varit fullt spring och benen värker i värmen. Skööööönt att jag är ledig i helgen!

Elina börjar knäcka koden med att gå nu. Hon släpper taget och står och går allt oftare. Lägger in en film på det i kväll

Elina fick brev idag om att hon var välkommen till avdelning svalan i höst! det blir säkert toppen, men helkass inskolning har dem där man är med barnet hela första veckan och andra veckan lämnar man bara korta stunder...jaja vi får se, det kanske funkar jättebra, men jag tror inte Elina behöver så lång inskolning!


RSS 2.0