Min bror

Min bror Martin är inte som han ska...

Jag måste hitta sladden till kameran så ska ni få se bilder från födelsedagen och flyttkaoset!

I morse åt vi frukost på vår underbara uteplats! Den höga hyran är värt varenda öre!

Vi har även hunnit iväg till ikea och brännt massa pengar på diverse. Så nu har vi inte råd att åka till ullared hehe!

Elina 1år

Idag kl 10:07 blev Elina 1år.

Grattis till vår Älskling. Du är värsta grymma tjejen
!

Fullt flyttkaos och kalas idag, så skriver mer i morgon.

nu ska vi stupa i säng!



Hårdträning!

Nu ligger Elina i hårdträning!
Hon har tagit sina första små steg
(eller ah, vi har puttat henne mellan oss hehe). Hon har faktiskt tagit 3-4 steg och stått lull många gånger idag! Heja!!
Men på lördag fyller hon ett år och där ligger deadline. Nä så allvarligt är det inte riktigt, men det är så kul att hon börjar gå nu!

På lördag (prinsessans födelsedag) flyttar vi till den nya lägenheten! Ska bli så skönt med uteplats och nytt frächt!


för ett årsedan...

Idag för exakt ett årsedan såg jag ut såhär!

Hjälp, vart tar tiden vägen!!

Tur att det blev just den lördagen, 6 dagar innan Elina föddes.
Först tänkte vi ta bilderna den 31 Maj, en vecka senare. Hade vi väntat hade Elina precis flyttat ut ur magen och Carro (som vi tog bilderna ihop med) var också i full förlossning med vattenavgång. Tokigt









bananflickan

Här kommer några bilder på söta bananäterskan med nya kläder=)






Jobba ikväll

Ikväll ska jag jobba igen. Det var ett tagsedan på förlosningen nu så jag hoppas jag inte glömt allt för mycket!
Den 2 juni börjar jag på mitt schema och jobbar till den 10 augusti. Sedan ska jag vara lite ledig tänkte jag!

Funderar en del på klampning av navelsträngen...Tidigt eller sent? Vi klampar tidigt om inte föräldrarna säger annat, men det känns fel.
Måste prata på jobbet om det!

Ni som fött barn....Kommer ni ihåg om dom klampade tidigt eller sent?? Vart födde ni?

(klampa= klämma av flödet i navelsträngen. Tidigt = direkt när barnet kommer ut. Sent = vänta flera minuter.)



Moppedåre

Idag har jag varit ute och testkört moppen.
 Herre-jävlar-vad-den-gick tyckte jag som är van vid min gamla Ciao piagio trampmoppe som med 100% säkerhet var den enda moppen som gick lagligt fort trots flera trimmningsförsök.
Jag fick till och med trampa i uppförsbackar
om jag skjutsade någon för att överhuvudtaget komma upp för backen.

När jag körde denna moppen blev jag nästan rädd ibland, för att det gick så fort, men Anders säger att den går som en potta skit (ungefär i 50km/h)



typ min gamla moppe=)

Barnbördsavd

Idag ska jag börja på BB och gå brevid där hela helgen!

Chefen från förlossningen ringde nu också och sa att jag skulle få mitt schema inför sommaren idag. Jag börjar heltid 1 juni! Det ska bli så himla kul!
Hon sa att alla pratade bra om mig och att jag jobbade jättebra!

Lilla damen här hemma
har börjat sleva lite mat själv nu! Så duktig tills hon kommer på att hon kan äta med handen istället=)

15 dagar kvar tills vi har en ettåring=)




Visar upp nya klänningen



Sitter på pottan och läser sin bok



Nu sätter vi på oss solbrillerna och går ut i solen=)


Bodil Granberg

Barn_Bodils Minicirkus
Fantastiska Bodil Granberg har valt att sluta sina dagar.

Efter sig lämnar hon ca 150 djur - hundar (bullterrier och foxterrier), papegojor, katter mm

Bodil födde upp Bullterrier under många år och var otrolig duktig på det!

Hon turnerade även med Bodils minicirkus och hade en föreställning på nästan varje bullespecial!

Nu hoppas vi att alla djuren får det ordnat för sig. Papegojor, ankor mm ska antagligen få flytta till nån djurpark iaf!

Vila i frid Bodil

Jag har ett problem...

Jag har ett problem... Jag vill gärna se vad min vän Linda har för sig och läsa hennes blogg, men jag blir deppig varje gång jag besöker hennes sida...

Varför?

Det snöar på hennes sida och hon kan inte ta bort det!

SNÄLLA! Kan någon hjälpa henne??

Pottframgång

Ännu en pottframgång idag! Idag bajsade hon i pottan! Hurraaaa!

Utöver bajsandet åkte jag och Elina till Michaela och Elona och fikade.

I eftermiddag ska vi hem till min mamma som idag fyller 35år *host, host* eller kanske lite mer=)  Det blir tacos och tårta hoppas jag!

Det går för övrigt bra med Harry. Amanda och Martin har haft honom i en vecka nu. Det blir nog att vi hälsar på honom i helgen kanske. Vi saknar honom såklart massor, men det känns rätt iaf!

Matmonster



Elina äter med hela kroppen när hon äter själv!
Behöver jag säga att hon fick en dusch efter?

För en stund sedan kissade hon på pottan för första gången. Heja=)

Nu ska vi börja med att sätta henne på pottan direkt efter frukosten för det är då hon brukar bajsa!

Min lilla

Min älskade prinsessa när hon var liten



Hon ser inte superintelligent ut=)

Nu kollar jag på spårlöst där min klasskamrat Martina är med! Superspännande!

RSS 2.0