Jobba ikväll

Ikväll ska jag jobba igen. Det var ett tagsedan på förlosningen nu så jag hoppas jag inte glömt allt för mycket!
Den 2 juni börjar jag på mitt schema och jobbar till den 10 augusti. Sedan ska jag vara lite ledig tänkte jag!

Funderar en del på klampning av navelsträngen...Tidigt eller sent? Vi klampar tidigt om inte föräldrarna säger annat, men det känns fel.
Måste prata på jobbet om det!

Ni som fött barn....Kommer ni ihåg om dom klampade tidigt eller sent?? Vart födde ni?

(klampa= klämma av flödet i navelsträngen. Tidigt = direkt när barnet kommer ut. Sent = vänta flera minuter.)



Kommentarer
Postat av: Emma F

jag har ingen aning om hur dom gjorde... Varför vill en del göra det sent då?

2009-05-22 @ 20:31:58
Postat av: Emma

Tidigt om jag får tro, fast jag är inte säker. Rätt mycket i huvudet just då ;-)

2009-05-22 @ 20:51:48
URL: http://www.bullweiser.com/blogg
Postat av: Cissi (willesmamma08 från fl)

På vårt sjukhus ville de klampa naveln tidigt,men jag ville inte de,hade skrivit de i ett brev! tycker de e sjukt onödigt o klampa av den för tidigt,till vilken nytta? ne bättre o låta den va ett tag så all näring kommer till barnet! kram kram

2009-05-22 @ 21:48:12
Postat av: Amy

Ja du.. Det var väl tidigt. Det gick väl av bara farten. Hade inte direkt något att säga till om och det var väl inte vad jag tänkte på heller hum

2009-05-22 @ 22:11:33
Postat av: Linda

Hej! Läs inlägg 456 i den här tråden, som kom nu på morgonen http://www.familjeliv.se/Forum-2-13/m42527033.html



Där berättar Lyckoprinsessan att hon på ett informationsmöte på Östra i går fick veta att både Mölndal och Östra nu har slutat med tidig klampning.

Kan du ta reda på om de uppgifterna verkligen stämmer och sen berätta det i tråden? Vore mycket värdefullt.



Ha det bäst! :-)

Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0