Bilinbrott

Åh jag blir så arg så arg!

Igår efter jag varit i skolan och gjort min tenta åkte jag och skulle hämta Elina på dagis. Klockan var strax efter 13 och jag var inne på dagis i max 10 minuter.
När jag kom ut hade någon krossat passagerarrutan på bilen och tagit min handväska med plånbok, hemnycklar mm i som jag dumt nog lämnat kvar där för att slippa bära på 5 kilo extra på vägen tillbaka.

Som tur är så bor vi 100 meter brevid dagis så jag plockade ur vagnen och gick hemmåt. På vägen hem sa Elina bajs bajs bajs och pekade. Typiskt tänkte jag. Sedan, utanför ytterdörren kommer jag på att jag uppenbarligen inte kommer in eftersom jag inte har mina nycklar längre.
Grannen kommer och vi får följa med in till henne för att byta blöja på Elina och värma oss. När jag fått av Elina overallen ser jag att hon bajsat igenom. Hon har bajs på byxor, strumpor, t shirt och tröja efter jag fått av henne alla kläder och mot hennes vilja fått in henne i duschen. Hon lyckas givetvis kleta ner mig med bajs också. Elina känner inte grannen och är livrädd för att bli lämnad ensam så hon skriker som en stucken gris så fort jag släpper ner henne.
Mitt i allt detta kaos måste jag ringa och spärra kort, ringa Anders så vi kan komma in, ringa dagis och berätta plus att jag måste hålla koll på våran dörr så inte tjuvarna, som har både min adress och nycklar, kommer och bär ut allt.
Givetvis hade jag inga kläder till Elina eller blöja heller för den delen så hon får vara naken i en mini handduk vi fick låna av grannen. Hon fryser.

Senare kommer vi på att mammas och pappas hemnycklar också låg i väskan och mamma står som ägare på bilen så deras adress har dem ju också.

Frammåt kvällen har både vi och mina föräldrar bytt lås, anmällt inbrottet, spärrat kort, pratat med dagis. Det ringer också en kille och säger att han hittat min väska, men bara mina kollegieblock från skolan är kvar, inte ens pennor eller almanackan är där. Vi åker och hämtar den på schell i sandsjöbacka.

Just nu är jag mest irriterad över mina nya tights jag hade med kvitto och allt i väskan som de fick med sig. Det enda som dom fått med sig av värde för dom. Sista paret jag hittade i min storlek på utgående modell, så jag får väl gå naken fram tills bebisen kommit eftersom jag knappt har något annat som passar längre...

Ja, ni som orkat läsa allt...tack eller nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0