Är det lagligt nu?

Är det för tidigt att sätta upp julgranen snart?

Nu är jag uppe med tuppen. Tänkte att jag skulle få lite gjort innan prinsessan vaknar.
Det är inte mycket kvar i skolan för denna terminen nu, bara ett seminarium och en tenta i januari.

Nästa kurs ska bli så kul för den är praktisk. Kliniska färdigheter. Där ska jag lära mig att sätta PVK, kateter, både steril och ren metod mm. Då känns det verkligen att man ska bli sjuksköterska. Det känns det inte som när man håller på med subjektiv kropp, livsvärld och allt annat flumm.

Senare tänkte jag lägga in en film på Elina, så håll utkik!



Harry gäspar



På väg ut!


Kommentarer
Postat av: teddy

Hihih vilken cool familj du har - jag blir så glad av att titta på bilderna.

En cool liten Elina, en naken katt och en glad vovvsing:) Ni måste ha mycket skoj tillsammans.



Ang. jobbet så trodde jag att du jobbade extra men sedan så läste jag om meningen och då stod det att din anders jobbar. Sorry...



ja snart är du sjuksköterska.

Hur känns det? Skrämmande eller spännande?

Det är underbart ska du se.

och alla goa kollegor är jätte fina och hjälpsamma.

Hoppas ni i familjen får en trevlig fredag.



stor kramis

2008-12-05 @ 11:16:55
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Godkväll tjejen.

jag förstår din oro inför ditt framtida jobb som ssk men det kommer att gå galant ska du se.

Vi är alla nybörjare. Du kommer aldrig att vara ensam där ute utan alltid ha en massa kolegor och doktorer att förlita dig på.

När ska ni ha praktik igen?

jag tyckte att mycket av ssk utbildningen var flumm flumm. Barnmorskeutbildningen är mer inriktad på en och samma sak och mycket roligare.

Du kommer att trivas som bara den när du väl får börja.

Har du tänkt jobba lite som ssk först?



kramis

2008-12-05 @ 16:50:47
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Jag vet exakt hur du känner dig. Har precis varit i samma situation som du själv har varit men man lär sig som sagt. Och en lång bredvid gång kommer du att få också.

Min första arbetsplats var akutstroke där bredvidgången var några veckor men jag fick gå solo efter några pass ... Ibland får man själv ta för sig när det inte finns personal osv, men det går.

Var beredd med en stooor dos envishet bara :)

Du kommer älska det.



Vi vill också ha barn någon dag.

Gärna nu. Men jag vill inte skjuta upp utbildningen utan gå kvar den först. Kanske till nästa år....

sedan är det ju inte så självklart att man lyckas bli gravid heller.

Hade ni planerat elina länge?



kramis

2008-12-06 @ 10:41:43
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0