Elina fyller 6 månader

Idag är Elina ett helt halvt år!!!

Det har vi firat med fingerfärg och julkorttagning.



Färgglad



Mamma visade hur man skulle göra



Grötmonster 6 månader

Hungrigt lejon



Shit vilken ångest man hade haft om man låg i buren där!
p.s Han överlever

Studiebesök och hundbråk

Idag har jag varit på studiebesök på barnkliniken i Borås. Vad häftigt det var på neonatalen.
Vi såg en liiiiten bebis som bytte blöja. Vi fick se en blöja som såg ut som ett pyttelitet trosskydd.
Herregud vad små och hjälplösa dem är.


Och så får jag berätta om våran lille Harry. Förra helgen hamnade han i hundslagsmål. Och nej det var inte kamphundens fel...
Jag, Harry, Elina och min bror var i hundrasthagen här hemma. Harry lekte med sin pinne när den vita schäfern med ägare kom till grinden.
Ägaren frågade om dom skulle få leka, och jag sa nej med tanke på att han alltid beter sig som om att han ska döda Harry.
Ägaren tyckte iaf att han kunde hålla sin hund i kopplet och komma in. Dum som jag var tyckte jag att det var ok eftersom Harry var långt borta och helt ointresserad. Helt plötsligt släpper han sin hund som springer fram till Harry.
Harry försöker undvika honom när han kommer fram och bröstar upp sig, men när han börjar klättra på Harry och morra smällde det. Harry svarar och hoppar på honom och är inte nådig om jag säger så.
Vi fick isär dom ganska snabbt, men fan vad rädd jag blev. Den vita hunden fick lite sår på halsen och i armhålan och Harry fick ett jack på bröstet.



Ärligt talat trodde jag faktiskt inte att han skulle svara på ett slagsmål, men den andra hunden fick många chanser förstår jag nu när jag tänker tillbaka. Huvudsaken är att han inte har blivit skadad psykiskt, min lilla Harryplutt.

ni som orkat läsa...kul=)

åh, just d. Grattis till josefine och patrik som fick en pojk i tisdags!

Onsdag

Dagarna rullar på... Det är ganska tråkigt att vara hemma själv.
Nu vill jag komma iväg och jobba lite. Jag har sökt lite olika jobb, men hoppas mest på ett speciellt...

Igår var vi på dagisinformation på BVC. I feburari redan måste vi söka dagisplats.
Herregud vad tiden går.

Elina har börjat med en massa nya ljud. HÖGA ljud, gurglande ljud och fräsande ljud. Gulleplutt!



Snart kryper jag iväg mamma!



Elina och kompisen Jack på öppna förskolan

Min stora tjej

Imorse när jag kommer in till Elina står hon på knäna och raka armar.
Jätteglad var hon som vanligt såklart!!!

Nu blir det till att sänka spjällsängen innan hon trillar ut!

bild kommer senare

Blond eller brunett?

Nu har jag färgat håret igen. Jag kan ju aaaaaldrig bestämma mig. Men tänk vad tråkigt det hade varit att ha samma hårfärg jämt. Eller inte färga håret alls. Vilka tråkmonsar



Så vad tycker ni?
Blond med snygg (not) utväxt eller brunett med 2 tjocka ljusa slingor?



Snyggisen Pulver



Alla tre galningar i samma puff



Donna bonna


Vilket härligt väder!

Blå himmel och frost/snö över hela marken. Lagom kallt är det också!
Elina, Harry och jag tog en promenad ihop med Carro och Jack. Ingen är gladare än Harry att det kommit snö.
Vilken lycka!

Ikväll är Anders på julbord med jobbet och söta Carro bjöd hem mig och Elina på middag och idol. trevligt!

Elina är världens gladis! Vad lätt hon är! Har varit delvis vaken 2 nätter sedan hon kom för snart ett halvårsedan. Vilken lyx det är förstår jag när jag läser om Emma och Martins Elise eller Jennies Jonathan tex.
Vi vet nog inte hur bra vi har det!



Carro och Jack i slottskogen i somras

p.s nu blir jag nog brunett igen...vad tror ni om det?

Barret



Elina "Barret" Karlsson. Såhär ser hon ut när hon är nybadad.

Vad tror ni? Får hon lockigt hår när hon blir större?

Dagmatte sökes

Dagmatte sökes till Harry när vi båda är borta. Några har redan anmält sitt intresse för strödagar, men det hade varit skönt att ha en och samma som har Harry varje dag iaf nästa höst när jag går i skolan heltid och anders jobbar. Så man slipper att pussla.

ingen som känner någon som går hemma hela dagarna eller som själv har hund som kan ta en till?

Alla tips mottages=)



Han är ju kastrerad nu också!

Barnmorskedrömmen


Jag tror jag dör av vilja... Jag vill bli barnmorska nu! Läser ett par barnmorskestudenters bloggar nu och guuud vad häftigt och kul det verkar. Känns verkligen SUUUPER bra att jag vet vad jag ska bli när jag blir stor! Nu måste man ju jobba som sjuksköterska i minst ett år innan man får börja på barnmorskeutbildningen. Men det är nog nyttigt att få jobba lite emellan också tror jag. Annars blir man nog skoltrött!

Igår var vi på bloddroppen i nordstan på Anders lediga dag. Han skulle göra det första blodprovet innan man kan lämna blod. Han är/har varit rädd för nålar, men nu tog han mod till sig och gjorde det=) Jag är så stolt över honom!! Han hade 157 i HB = svinbra, han kan dela med sig.

Jag tror jag skrotar Harrys blogg, han kan väl få vara med på ett hörn här istället...eller vad tycker ni?

Elina är världens duktigaste
som numer äter min goda mat och sover i eget rum=)

Tjing pling

Pengarna rullar

Igår var vi på Ullared och shoppade massor. Notan slutade på 2067:-
Idag beställde vi våran soffa på chilli. Det blev också dyrt...


Denna soffan är det, fast en annan färg. Vi ska myyysa på divanen=)

Han är bäst!



Björn gustavsson är sjukt bäst!

Imorgon blir det ullared. Hoppas på lite folk! Mamma ska passa Elina (hon har tjatat så hehe).
Nu är det godnatt, man får passa på att sova när prinsessan gör det!

Vad duktig jag är!!

Tänk vad duktig jag är som tränar så mycket=) Det är faktiskt jättekul! Som igår tex då åkte jag till sportlife och crosstrainade (felstavat antagligen) och kollade på sjukhuset. Skitbra för dom har en tvdisplay mitt framför en! Körde den ca 40 minuter.
Denna veckan har sett ut/ kommer se ut såhär:
mån bodypump
ons crosstraining
fre bodypump
lördag poweryoga



Tänk att just vi fick världens finaste barn=)


fult väder

Fult väder och en kul sida http://flashface.ctapt.de/ Här kan man göra sin egen fantombild.

Om någon kommer på hur man sparar ner bilden så man kan lägga upp den här, säg till mig=)

tjing


Lilla Elise

Igår åkte vi ända till Skövde och hälsade på 3½ vecka gammal Elise (och hennes föräldrar). Vi fikade och beställde oxfilé som var mums!



Emma, Elise, Elina och jag (många E:n)



Såhär liten har Elina ALDRIG varit, det är jag nästan säker på...hehe. Och hon ser mycket större ut på bild än vad hon är i verkligeheten!



4½ månads skillnad, Elina är gladis!



Små dockfötter. Hon heter ju Mai- Doll i andranamn.



När vi kom hem fick Elina gröt, hon får hålla i en sked och hjälpa till!



Kladdigt men kul!



Elina sitter och leker hemma.

Elina 5 månader

Nu kommer en ny updaterning. Har varit lite dålig på det nu det sista!
Passar på att säga grattis till Jennie och Mikael som fick sin son Jonathan sista dagen i oktober! så söt!

Idag var vi på BVC med Elina och vägde och mätte. Den lilla köttbullen vägde 8340g och var 66cm lång.

I lördags var vi på 30års fest hon Cissi i min klass! Det var jätte trevligt! Synd bara att vi inte kunde stanna så länge, eller kunde och kunde, men vi ville hem till Elina också. Man saknar henne med en gång=)



Donna ser lagom road ut



klappa



attack



här ser hon jätte rödhårig ut, men det är hon inte...som tur e haha



undra vad hon tänker!



weee det är jättekul när pappa är hemma (han kommer hem imorgon för sista gången från västerås)



Min och Elinas hand



ligger på mage och grejar



min nya monstermössa=)



Mamma är kul=)



Badar med pappa

RSS 2.0