midsommar

På midsommar åkte vi till Alingsås och hem till Cicci och henns goa barn + Henke.
Vi åt jättegott och hade hur mysigt som helst!
Idag var jag ledig. Dagen har bestått av shopping, heminredning, plantering, transplantering och springning en sväng på kvällen.
Tyyyypiskt att vår granne
, vi kan kalla henne Judit, är livrädd för katter och vill inte att vi ska släppa ut dom för dom går in till henne. Vi är ganska säkra på att dom inte har varit inne hos henne för dom är ganska blyga för nya ställen. Men vad 17 ska man göra? Bara för att en person är rädd för katter kan väl inte alla stänga in sina katter??
Vi sa att hon kan spruta vatten på dom med en vattenspruta om dom kommer nära, men det ville hon inte för det var inte hennes katter....grrrrrrr
Några tips på hur man ska göra?
Katterna trivs verkligen toppen ute där dom jagar fjärillar, fåglar, löv och har jättekul!

Här är länk till Harrys nya familj



Alla fina barnen på trappan



Filippa och Leia



Elina och pappa är ute och promenerar



sitter och vilar sig på trappan



Filippa hjälper Elina på med stöveln igen



En glimt av Cicci och flickorna som gungar



Filippa matar Elina



Leia cyklar fort med midsommarkransen runt halsen!

Kommentarer
Postat av: Anna och Olga

Hej på er!!



Hoppas att allt är bra med er! Vi mår fint! Tänkte kolla in på sidan med Harrys nya familj...men den var lösenords-skyddad, så vi kunde inte titta till brorsan. Skönt att han verkar ha hittat en bra familj!

Kram/Anna och Olga

2009-06-22 @ 22:05:06
Postat av: teddy

Ser ut som att ni har haft en jätte mysig midsommar och lilla Elina går ju redan :)

Vad bra att Harry har kommit till ett bra hem. Kommer ni kunna hälsa på honom då och då?



Jag fick visa leg när jag handlade osminkad här om dagen.... det var nog lite väl överdrivet...

kram och ha en fin tisdag

2009-06-23 @ 09:31:31
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Kikki

Ville också kika på Harrys nya familj men bloggen krävde lösenord som Anna & Olga skrev. Hoppas allt bra annars. Stor kram

2009-06-23 @ 11:06:51
Postat av: teddy

Nej utan jag fick visa leg när jag skulle handla cigg inne på hemköp för någon vecka sedan... Jag menar visst ser man kanske ung ut men under 18???? Noooo way :) Lite roligt var det faktiskt.



Vad bra att Harry bor så pass nära. Har han kommit in i den nya familjen??? Det tror jag alldeles säkert att han har gjort och att de är alldeles förälskade i honom.



Njut av solen.

För den är stark idag.

kramk ram

2009-06-23 @ 14:31:00
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Marie & Doozer

Ni kan väl ha kissarna i koppel??

Jag kan förstå grannen om hon är rädd. Själv e jag ingen kattfantast och skulle inte heller gilla om dom sprang över på min tomt och defenitivt inte om dom sprang in hos ´hemma hos mig.



Puss & prutt på er

2009-06-23 @ 22:04:02
URL: http://doozer.filosoferar.se
Postat av: L

nu får du ta och uppdatera babe! hur ser din vecka ut nästa vecka? tänkte att jag kanske kunde komma ut en sväng om det finns tid :) puss

2009-06-28 @ 18:51:33
URL: http://lcbergqvist.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej på er!

Jag har ett tips ang katterna.

Det finns en apparat som kallas kattvakt.

Den klickar när katten kommer framför den. Då springer den iväg. Sådan kan man sätta utanför dörren så att de inte springer in till henne.

Kram Fia

2009-06-29 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0