Världens yngsta mamma

Jag och anders satt och diskuterade ur ung världens yngsta mamma var när hon fick barn...

Aldrig hade jag trott dethär... Helt sjukt.



L
ina Medina, född 27 September 1933 i Paurange, Peru födde då hon var 5 år, 7 månader och 21 dagar en pojke och är därmed den yngsta bekräftade modern i medicinhistorien. Detta världsrekord följs tätt av ett liknande fall i Ryssland.
Linas föräldrar tog med sig henne till sjukhuset när hon var 5 år pga hennes enorma storlek. Man trodde först att hon hade en tumör men hennes läkare, Dr. Gerardo, kom fram till att hon var gravid i sjunde månaden. Lina hade fått sin mens när hon var ca 8 månader gammal och hade redan kommit in i puberteten i väldigt tidig ålder. När hennes son var 10 år fick han veta att Lina var hans mamma, innan hade han trott att hon var hans syster. En och en halv månad senare, den 14 maj, 1939 födde hon en pojke, Geraldo. 1972 gifte hon sig och fick ännu en son, 33 år efter Geraldo. Geraldo avled när han var omkring 40 år.

Kommentarer
Postat av: Emma F

Å fy fan vad hemskt. Vem är pappan lixom?? Jag tar och kopierar detta och lägger upp på min blogg om det är oki?? =) Puss på dej

2009-09-14 @ 12:03:10
Postat av: teddy

Nä men herre gud. Hon måste ju ha blivit våldtagen eller inte förstått vad sex var. Vid fem är ju inte kroppen utvecklad över huvudtaget...



Jag känner till Lena L eftersom hon har oss under ölossningen också :) En riktig klippa ju :)



Hoppas ni haft en fin fin hel tillsammans hemma.

Ikväll är jag på förlossningen igen...



puss o kram

2009-09-20 @ 11:04:23
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0